Summer School "Populism and Democracy"

Applications are open for our English-taught Summer School "Populism and Democracy".

The 2019 edition of this recurrent and itinerant program will be held in Rome, 1-6 July.

26

The course will investigate the phenomenon of populism and its origin from a multidisciplinary perspective: historical, political, sociological, theoretical and philosophical. The program will involve in the discussion on populism both international scholars and personalities coming from the world of politics and policy making.

Further information