2 Febbrario 2012: Seminario Jean Monnet: A Che Punto e' l'Unione Europea?

What is the State of Play of the European Union?

2 February 2012  4:00 PM

Aula Toti

LUISS Guido Carli

Viale Romania 32

Rome

As part of the seminar series of the Ad Personam Jean Monnet Chair on the topic "The Democratic Principles of the European Union" , the LUISS School of Government hosts the meeting titled: "What is the State of Play of the European Union?"

The seminar is coordinated by Prof. Andrea Manzella, Cattedra Jean Monnet Ad Personam.

The speakers are:

• Roberto Gualtieri, Member of the European Parliament

• Lucio Caracciolo, Chief Editor LIMES, Rivista Italiana di Geopolitica

• Gian Luigi Tosato, Sapienza Università dI Roma.

Information and registration:

LUISS School of Government

Email: sog@luiss.it

A Che Punto e' L'Unione Europea?

2 Febbraio 2012 ore: 16:00

Aula Toti

LUISS Guido Carli

Viale Romania 32

Roma

Nell'ambito del ciclo di seminari della cattedra jean monnet ad personam sul tema "I Principi Democratici dell’Unione Europea", la LUISS School of Government ospita l'incontro "A Che Punto è l'Unione Europea?".

L'incontro è coordinato dal Prof. Andrea Manzella, Cattedra Jean Monnet Ad Personam.

Partecipano all'incontro:

• Roberto Gualtieri, Rappresentante del Parlamento Europeo nel Gruppo di lavoro per il Trattato internazionale

• Lucio Caracciolo, Direttore LIMES, Rivista Italiana di Geopolitica

• Gian Luigi Tosato, Sapienza Università dI Roma.

Informazioni e registrazioni:

LUISS School of Government